Hvad er en personlig træner?

Personlig træner

En personlig træner, er et menneske som har en uddannelse inden for kroppens fysik og anatomi og kan således tilpasse træningsprogrammer til den enkelte klient. Først og fremmest skal træneren afholde et møde med dig, hvor han/hun vil kortlægge dine mål og ønsker omkring træningen. Måske ønsker du at tabe dig, at tone dele af din krop, slippe af med en skade eller måske har du kroniske smerter som du ønsker at slippe af med.
Når i i fællesskab har fået kortlagt dine mål og ønsker, så vil din personlige træner fra Silkeborg gerne tage nogle mål af din krop og herefter lægges der et træningsprogram.

 

Du vil herefter skulle gennemgå øvelserne sammen med træneren så han/hun kan vise dig, hvorledes du skal udføre øvelserne korrekt for ikke, at lave skader på din krop. Herefter vil i typisk mødes en gang i ugen for, at tale om dine fremskridt, de udfordringer du måtte have. Den resterende tid skal du selv stå for din træning, men oftest vil din træner være tilgængelig for at svare på dine spørgsmål, samt høre på dine udfordringer og komme med løsninger.

En personlig træner, er altså din støtte person i alle de uger som du forløb varer.

 

Hvordan kan en personlig træner afhjælpe mine smerter?

En personlig træner i Silkeborg ved som sagt en hel masse omkring kroppens fysik og anatomi, og derfor kan en personlig træner skræddersy et program, som passer til dine udfordringer. Hvis du har smerter i din ryg, så anbefales det, at du først og fremmest besøger en fysioterapeut og eventuelt får afværet skaden således, at du ikke træner med en skade som er meget smertefuld.

 

Mange skader opstår, fordi man laver forkerte bevægelser med kroppen over længere tid. En personlig træner, kan hjælpe dig med, at styrke de steder i din krop som er blevet svækket. Forskellige øvelser, kan styrke både dine muskler og dine led og gøre dem mere fleksible.

Så snart, at kroppens led og muskler er gjort stærkere, så er der mindre risiko for, at der vil ske større skader i fremtiden.

 

Alt det kræver er selvfølgelig, at du sørger for at vedligeholde din styrke i kroppen. Dette gøres ved, at du får trænet regelmæssigt og, at du især har fokus på din overkrop, også kaldet corpus. Grunden til at du skal have fokus på dette er, at din overkrop er kroppens fundament for, at den kan holde sig i en oprejst position. For at træne corpus, skal du fokusere din træning imod mave, ryg og nakke.

 

Keep in Motion v/ Jesper Abildtrup
Christian 8.s Vej 2
8600 Silkeborg
21 62 72 61